20240622 Uitslag Damster City Swim Appingedam

Aangemaakt op 2024-07-18 20:47:11 door Helen Drijfhout. Laatst bijgewerkt op 2024-07-18 20:47:11.

Azuro organiseerde op zaterdag 22 juni 2024 voor het eerst een KNZB Open Water Wedstrijd, waarbij Anja en Helen dus ook voor het eerst het jury secretariaat mochten bemannen. En wat word je dan geacht te doen?

Anja had voorafgaand aan deze zaterdag "jury cursus open water zwemmen" gehad, dus zij wist hoe het werkte. Dat was ook de reden dat zij door de scheidsrechter bij de indeling meteen in een bootje werd gezet als Open Water Kamprechter, Helen (bijna) alleen achterlatend om uit te zoeken wat een jury secretaris geacht wordt te doen bij zo'n wedstrijd. Met veel improvisatie (niet werkende wifi, niet werkende printer, een computer medewerkster die dit ook voor het eerst deed, een chip die een veel snellere tijd had dan de zwemmer die die chip om had (en als één na laatste aantikte), verschillende zwemmers met dezelfde cap nummers en een nerd achter de computer met de chip tijden die vooral zat te klagen dat alles zo slecht georganiseerd was) is het toch enigszins laat gelukt om uitslagen te produceren.

Maar dat was natuurlijk niet het belangrijkste: dat waren de zwemmers! Die hadden geluk met bijzonder mooi weer, maar wel wat koudig water: zo'n 19 graden.
Onze zwemmers Xander, Lianne, Mirte en Han hebben de 3 kilometer afstand gezwommen in het Damsterdiep onder de hangende keukens van de huizen door.
Xander is daar zelfs 4e geworden, net niet in de prijzen! Een prima prestatie voor zo'n eerste keer open water zwemmen!
Han had vrij veel last van het koude water, maar heeft toch ook doorgezet en de kant zelf kunnen aantikken, begeleid door een surfplank en een bootje.
Hij werd daar opgevangen door de EHBO en Mirte en naar een warme douche geleid. De warme patat smaakte daarna prima!

Al met al een erg leuke ervaring, veel geleerd, en we doen volgend jaar graag weer mee!

Volledige uitslag
PR-lijst